czwartek, 13 sierpnia 2015

Jak zapłacę za przesyłkę pobraniową w Paczkomatach InPost 24/7?

Zamawiacie zakupy za pobraniem? To wygodna opcja. Do Paczkomatu? Jeszcze wygodniejsza. Nieważne, czy kupujecie coś w małym, niezależnym e-sklepie, czy u wielkiego sprzedającego na Allegro – jeśli tylko nadawca umożliwia wysyłkę do Paczkomatu za pobraniem, wówczas możecie zapłacić za przesyłkę dopiero przy jej odbiorze. Jak? To jedno z najczęstszych pytań, jakie otrzymujemy od Was na Facebooku. Pora więc rozprawić się z kilkoma mitami!




Płatność kartą

Już prawie wszystkie maszyny wyposażone są w terminale płatności, dzięki czemu za zakupy możecie zapłacić kartą. Opiszmy taki rodzaj odbioru w kilku krokach:

1. Zamawiacie wysyłkę towaru za pobraniem do Paczkomatu
2. W momencie umieszczenia przesyłki w maszynie, otrzymujecie kod. W przypadku przesyłek pobraniowych kod ten nie wystarczy jednak do odbioru przesyłki – wszak trzeba ją najpierw opłacić. Musicie więc…
3. ...udać się do Paczkomatu, gdzie rozpoczynacie – jak zawsze – od podania swojego numeru telefonu.
4. W tym momencie maszyna prosi Was o podanie wspomnianego kodu. Wpisujecie go i przechodzicie do poleceń wydawanych na ekranie terminala płatności.
5. Po opłaceniu przesyłki, skrytka się otwiera.

Czasem pytacie nas również o to, czy przesyłkę można opłacić kartą w Paczkomacie innym niż ten, w którym czeka paczka. Rozwiewamy wątpliwości: przesyłkę opłacacie jedynie w tej maszynie, w której Wasza Paczucha aktualnie przebywa.

Płatność przelewem (PayByLink)

Wasza karta nie działa, ale macie środki na koncie i chcecie dokonać przelewu? Da się i tak. Jak zapewne wiecie, o możliwości odbioru przesyłki informujemy również poprzez wiadomość mailową. Jeśli oczekująca Was przesyłka jest paczką pobraniową, to w tymże mailu znajdziecie link do szybkiej płatności. Chodzi o tzw. przelewy PayByLink – po kliknięciu w odpowiedni odnośnik, będziecie mieli możliwość zalogowania się do strony Waszego banku, gdzie formularz zlecenia przelewu automatycznie wypełni dane potrzebne do jego zatwierdzenia (w tym kwotę pobrania). Opłacacie i… po zaksięgowaniu wpłaty otrzymujecie kod odbioru, z którym możecie udać się do maszyny.

Uwaga: usługa PayByLink oferowana jest przy współpracy z eCard. To właśnie eCard odpowiada za bezpośrednią współpracę z bankami. Może zdarzyć się, że akurat Wasz bank będzie na liście „wyszarzony”. Może to oznaczać, że Wasz bank nie zawiązał współpracy z eCard, lub chwilowo ją zawiesił. Spróbujcie wówczas dokonać płatności kilka godzin później – być może Wasz bank wróci wówczas na listę banków obsługiwanych przez eCard.

Płatność gotówką

Nie posiadacie karty płatniczej lub na swoim rachunku nie macie obecnie żadnych środków? Nic straconego – za przesyłkę możecie zapłacić gotówką. Jednak nie w Paczkomacie, a w oddziale. Macie dwie możliwości:

1. Gdy otrzymujecie SMS-a z informacją o możliwości odbioru przesyłki, Wasza Paczucha czeka już w Paczkomacie. Siedzi tam cierpliwie przez 72 godziny (trzy dni), po czym nasz kurier wyciąga ją z maszyny i zawozi do najbliższego oddziału, skąd możecie ją odebrać przez kolejne 11 dni. I właśnie wówczas, w naszym oddziale możecie zapłacić za przesyłkę gotówką.

2. Nie chcecie czekać na powrót Paczki z maszyny, a i tak chcielibyście zapłacić gotówką? Możecie i tak – udajcie się do naszego oddziału i to tam opłaćcie przesyłkę. Na Wasz numer telefonu trafi wówczas kod odbioru, a swoją paczkę odbierzecie jak „normalną” przesyłkę paczkomatową – prosto z maszyny.

I drobna uwaga – płacąc gotówką, warto jest mieć przy sobie odliczoną kwotę.

Rozwiązanie… ekstra

W wyjątkowych sytuacjach możecie umówić się ze sprzedającym na opłacenie przesyłki pobraniowej bezpośrednio u niego (tradycyjnym przelewem albo w gotówce). W ten sposób wysłana już przesyłka pobraniowa niejako… przestaje być pobraniowa.

Sprzedający musi jedynie skontaktować się z naszym Wsparciem Technicznym (techinfo@inpost.pl). Nasi ludzie anulują „pobraniowość” przesyłki i sprawią, że odbiorca otrzyma nowy kod odbioru – dzięki niemu odbierzecie przesyłkę już bez opłacania jej w Paczkomacie/oddziale (wszak sprzedający otrzymał już od Was pieniądze).

Zapraszamy na zakupy na www.saluti.pl :)

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że takie kwestie najlepiej jest sprawdzać bezpośrednio u firm kurierskich lub brokerów. Ja jestem również zwolenniczką takich rozwiązań, gdyż wiem, że śledzenie przesyłek https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek jest bardzo fajnym dodatkiem.

    OdpowiedzUsuń